Seniorutvikler / Senior Data Engineer

Publisert
Oslo
Ansettelsesform
fast
Søk nå

Stillingsopplysninger

Publisert
Referanse
185551
Arbeidssted
Oslo
Ansettelsesform
fast
Sektor
Privat
Kontaktperson
Kristian Clifford
Telefonnummer
+4740021566
E-post
kristian.clifford@dfind.no
Søknadsfrist
Snarest
Søk nå

Amedia er et av de medieselskapene i verden som har kommet lengst i bruk av data. Vi trenger deg for å bli enda bedre!

Amedia er verdensledende på digital avisutvikling. Både innhold og produkter utvikles på bakgrunn av data og innsikt, og slik klarer vi å skape mer verdi for leserne. Derfor er data- og analyseplattformen en nøkkelkomponent både i den tekniske infrastrukturen vår og i Amedias overordnede strategi. Fra Akersgata i Oslo sentrum jobber vi i Amedia med 80 lokalaviser og den riksdekkende Nettavisen. Arbeidet som gjøres for å nå ut til 1 543 000 digitale lesere hver eneste dag, gjør norske lokalsamfunn til bedre steder å bo, leve og virke.

Som utvikler hos oss blir du med i et sentralt utviklingsmiljø med ansvar for både teknisk og innholdsmessig utvikling, hvor vi jobber sammen i ulike kryssfunksjonelle og selvgående plattform-, produkt- og prosjektteam. Vi tror på delingskultur og kan tilby et sterkt fagmiljø med flat struktur blant våre medarbeidere. 

Amedias data- og analyseplattform skal støtte hele den redaksjonelle prosessen – fra før en journalist bestemmer seg for hvilken sak de vil skrive, til innholdet er ute på mobilen, en datamaskin eller smart-TV. 

Dataplattformen blir utviklet av et team som er sammensatt av utviklere med kompetanse på frontend- og backendutvikling, dataprosessering i strømmer og i batch, MLOps, DataOps og infrastruktur. Teamet har ansvar for hele kjeden – fra innhøsting av atferdsdata i nettsidene, via prosessering og kvalitetssikring, til praktisk anvendelse og tilgjengeliggjøring. Plattformen er i stor grad egenutviklet, og er i kontinuerlig videreutvikling. Det at vi har kontroll over hele kjeden gir oss unike muligheter til å lage gode løsninger. 

Vi jobber i raske iterasjoner, gjør kontinuerlig forbedringer, og koden vi skriver er i produksjon kort tid etter at den er godkjent av sidemannen. Teamet jobber tett med resten av Amedia Utvikling, og sammen utgjør vi et fagmiljø som samarbeider om god metodikk og kodekvalitet. Vi streber etter systemer som er robuste, pålitelige og mulige å overvåke.

Som vår nye data engineer kommer du til å ha stor mulighet til å påvirke teknologi- og arkitekturvalg for dataplattformen vår. Du vil jobbe med effektive, robuste og skalerbare systemer, fremtidsrettet arkitektur og store datamengder, i tett samarbeid med teamene som bruker dataene for å lage eller forbedre grensesnittene mot dem. Du vil jobbe mot en tydelig datastrategi for å lage enda bedre produkter. I Amedia bruker vi data for å gjøre våre leseres opplevelse bedre – vi setter brukerne våre først, ikke kun dataene deres. Vi ligger langt fremme på både analysefunksjonalitet og datadrevne produkter, og jobber bl.a. med spennende prosjekter som ML-støttet personalisering og automatisering. 

En sentral egenskap for oss er å kunne sette seg inn i hva som er viktig for leserne våre og hvordan vi kan bruke dataene våre til å møte lesernes behov. I stor grad handler dette om å tilby løsninger for utforskende dataanalyse, slik at vi kan formulere og teste hypoteser knyttet til innhold, publisering og produktstrategi og på den måten sikre at redaksjonene rundt om i hele landet får den innsikten de trenger for å ta gode redaksjonelle valg. Det handler også om å lage datadrevne produkter som gjør brukeropplevelsen bedre for leserne våre.

Teamet har friheten til å bruke den beste teknologien til å lage de beste løsningene på stadig skiftende utfordringer. Noe lager vi selv, noe kjøper vi fra andre, noe finnes i skyplattformer, og mye finnes som open source.

Hvem er du? Du liker å dele din kompetanse og spille de andre på teamet gode. Du har både sterke meninger og gode ideer til hvordan vi best angriper utfordringene vi til enhver tid står ovenfor. Du er også bevisst på hvordan vi finner balansen mellom gjennomførbarhet, kvalitet og fleksibilitet i plattformen vår. Du liker å teste ut nye ideer i praksis, lære av både feil og suksess og tåler at hverdagen ikke alltid er så perfekt som man ønsker. 

Faglig er du data- og innsiktsdrevet og har nok programmeringserfaring til at du kan vurdere hvilket språk som er best egnet til en oppgave, og kan sette deg inn i nye språk ved behov. Vi har løsninger skrevet i Java, Go, Python og Javascript, så du bør beherske minst ett av disse godt. Erfaring med store datamengder, kompetanse innen databaser, datamodellering  og analytisk SQL er også et pluss. Du bør ha erfaring med stordataverktøy som Google Bigquery, Apache Beam (Google Dataflow) eller Apache Airflow (Google Composer), alternativt liknende systemer. Plattformen vår er basert på Google Cloud Platform, så erfaring med denne eller en av andre store skyplattformene er et stort pluss. Det samme gjelder erfaring med, eller interesse for, data science eller maskinlæring.

Du behøver ikke mange års erfaring med alle teknologier vi jobber med, men du bør ha erfaring med noen av dem. Interesse for datadrevet innsikt kan veie opp for manglende erfaring.

Det viktigste for oss er at du har vilje og evne til å sette seg inn i styrker og svakheter ved de ulike teknologiene – og at du ønsker å være med på å etablere beste praksis for teamet og for resten av Amedias utviklingsteam. 

Les også mer om Amedia og stillingen på info.dfind.no/amedia

Angående rekrutteringsprosessen
Vi åpner for interesserte kandidater allerede nå, og vi kommer til å begynne selve rekrutteringsprosessen med screening og intervjuer i august. Om du tenker at du er den vi trenger, så håper vi å høre fra deg!

Er du er klar for nye utfordringer og ønsker du å vite mer? Da vil vi gjerne høre fra deg!
Våre rådgivere i Dfind, Kristian Clifford og Rebecca Kolenic Vatnar er tilgjengelig på hhv. 40021566 / 47343087 eller kristian@dfind.no / rebecca@dfind.no

 

 

Om arbeidsgiver

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Forretningsideen er den samme i dag som den alltid har vært: Journalistikken. Vi skal fortelle de små og store historiene som samler, engasjerer, og driver lokalsamfunnet fremover. Amedias utviklingsmiljø spiller en nøkkelrolle i suksessen konsernet har hatt de siste årene. Satsingen er avgjørende for at Amedias aviser skal kunne opprettholde sin sterke posisjon i mediemarkedet, og er en forutsetning for videre vekst.