Amedia gjør nå et løft med fokus på utvikling og mot kundesiden med ambisjoner om bedre synlighet, sterkere lojalitet og dermed et økt antall abonnenter. For å nå de strategiske målene er dialogen med våre lesere sentral, og Amedia satser og dedikerer nye ressurser for å kommunisere tydelige budskap i en verden med mye støy.
Om Stillingen:
Amedia har ambisjoner om å bygge Norges største abonnementsbase for betalt redaksjonelt innhold. Dette skal vi oppnå gjennom engasjerende innhold, gode brukeropplevelser og kundereiser i verdensklasse.
Vi har nå en fantastisk mulighet for en dyktig og engasjert CRM-spesialist som trives i skjæringspunktet mellom kommunikasjon, markedsføring og teknologi. Som CRM-spesialist vil du få ansvaret for å videreutvikle og styrke vår kundekommunikasjon og gjennomføre aktiviteter for å øke engasjement og lojalitet.
Kampen om forbrukernes oppmerksomhet er knallhard. Det blir stadig vanskeligere å vinne og beholde kundene i mylderet av abonnementsbaserte produkter innen musikk, film, podkast og nyheter. Produktene vi leverer må derfor oppleves som relevante og engasjerende for å attrahere og beholde disse kundene.
Som CRM-spesialist vil du jobbe med å identifisere, prioritere og gjennomføre tiltak som øker verdien av kundemassen. Sammen med andre team i Forbrukermarked og Amedia Utvikling skal du bidra til å oppnå våre ambisiøse mål, og bidra til å skape en spennende fremtid for norsk mediebransje.
Vi søker etter en person som ønsker en spennende og utfordrende rolle med ansvar for følgende områder:
- Utvikling og forvaltning av innsiktsbaserte kundeprogrammer, med fokus på å beholde eksisterende kunder og øke bruk av våre aviser og tjenester med utvidet innhold som direktesendt sport og podkast.
- Sikre gode kundeopplevelser og redusere kundefrafall.
- Gjennomføre konverterings-, oppsalgs- og informasjonskampanjer mot eksisterende kunder i ulike faser av kundereisen.
- Bygge segmenter og gjennomføre analyser ved hjelp av analyseverktøy og god innsikt i kundebasen.
- Ansvarlig for løpende evaluering av kundedialoger, og for å effektivisere og forbedre dialoger, kanalstrategi og uttak basert på læring
- Stille krav til kvalitet i kundedata og behov for relevante data for å tilpasse og personalisere kundedialoger.
Vi ser etter deg med operativ erfaring med CRM arbeid, kundedialoger og digitale kundereiser, gjerne fra abonnementsbasert virksomhet. Du bør ha erfaring med segmentering, marketing automation og CRM verktøy, og du må kunne analysere data for å prioritere tiltak, gjennomføre eksperimenter (A/B tester) og effektmålinger for læring og optimalisering av tiltak. Du brenner for faget og har et sterkt ønske om å utvikle deg innen CRM og kundedialoger i et smidig arbeidsmiljø.
Vi ser etter kandidater som er strukturerte, metodiske og analytiske. Du må være selvgående og ha sterk gjennomføringsevne, samtidig som du har gode samarbeidsevner og kan jobbe effektivt i tverrfaglige team. Gode kommunikasjonsferdigheter, evnen til å håndtere målinger av effekt og resultater, og et kommersielt fokus er også viktig.
Høres dette ut som riktige utfordringer for deg, send oss en søknad så snart som mulig!
Amedia er sertifisert av Great Place To Work. Sertifiseringen bekrefter og er et bevis på at våre medarbeidere opplever organisasjonen som et godt sted å jobbe.