Consumer & Business Insights Manager

Publisert
Oslo
Ansettelsesform
fast
Søk nå

Stillingsopplysninger

Publisert
Referanse
277139
Arbeidssted
Oslo
Ansettelsesform
fast
Sektor
Privat
Kontaktperson
Ann-Kristin Thømt
Telefonnummer
+4795774641
E-post
ann-kristin.thomt@dfind.no
Søknadsfrist
Snarest
Søk nå

Ønsker du å jobbe med analyse og innsikt for en av verdens sterkeste varemerker?

Consumer and Business Insights (CBI) er en sentral funksjon og representerer stemmen til kunden og markedet. Vi bruker fakta og analyser for å levere grunnlag for strategiske beslutninger til ledelsen og resten av virksomheten. Våre kvalitative og kvantitative analyser muliggjør en bærekraftig og lønnsom vekst for McDonald’s.

Du støtter lokal ledelse, marked, kommunikasjon og øvrig virksomhet med din innsikt som CBI Manager i Norge. Ditt ansvar er å levere effektiv og faktabasert beslutningsstøtte for å ivareta de strategiske driverne for bærekraftig og lønnsom vekst. Det betyr presentasjon av historiske og prediktive analyser for hva som driver forretning, gjesteopplevelse og brand for McDonald’s.

Du blir en del av et nordisk team og jobber tett med CBI Managere i de andre nordiske landene, samt eksterne byråer og selskaper innen markedsundersøkelser. I Norge tilhører du teamet til marked og kommunikasjon. Du rapporterer til Head of CBI i Norden.
 

Hva er dine arbeidsoppgaver?

  • Eie storyline om hva som driver vekst og volum med tilhørende KPI-rapportering
  • Analysere markeds- og kundedata, samt presentasjon av analysene til ledelse, salg og marked
  • Utarbeide ukentlige og månedlige salgsprognoser og volumestimat
  • Gjennomføre markedsundersøkelser sammen med eksterne leverandører med tilhørende budsjettansvar
  • Tverrfaglig samarbeid i prosjekter og med eksterne spesialister med utarbeidelse av strategier for prissetting
  • Kompetansedeling og opplæring om og på analyseverktøy
  • Utvikle dashboards i Power BI
  • Utarbeide business case ved behov
  • Støtte det kommersielle miljøet i den årlige planleggingsprosessen
  • Holde deg oppdatert på relevante trender og konkurrerende aktivitet i det norske markedet

 

Hvem er du?

Vi er på jakt etter deg med høyere utdannelse innenfor økonomi og business, i tillegg til 3-4 års erfaring med kvalitative og kvantitative analyser. Du er en erfaren bruker av Excel og PowerPoint og evner å presentere kompleks informasjon på en strukturert og forståelig måte. Arbeidsspråket i det nordiske teamet er engelsk, og det er derfor viktig at du behersker norsk og engelsk meget godt både muntlig og skriftlig. Dersom du også har erfaring med visualiseringsverktøy, f.eks Power BI, og kjennskap til programmeringsspråk som SQL, R eller Python er det en fordel.

Som person er du utpreget kommersiell og flink til å bruke resultatene fra dine analyser til konkrete tiltak og anbefalinger som utvikler selskapet videre. Du er veldig analytisk anlagt, god til problemløsning og evner å inkludere kundens ståsted i dine analyser og anbefalinger. Du har gjerne høy arbeidskapasitet og er flink til å prioritere tidsbruk, slik at du leverer i henhold til gitte tidsfrister. Hvis du i tillegg er nysgjerrig, proaktiv, ikke redd for nye utfordringer og har interesse for å lære ny teknologi, så tror vi at du vil lykkes i denne rollen.

Du blir med på å sette agendaen og utarbeide og gjennomføre planer i tråd med overordnet forretningsstrategi i en dynamisk bransje. Vi har en kultur preget av at vi respekterer og inkluderer alle medarbeidere i ulike livsfaser. Vi verdsetter mangfold og fleksibilitet, og CBI har en viktig strategisk rolle som en integrert del av virksomheten.

Vi skal ha fokus på å levere “feel-good” øyeblikk for våre kunder og være ledende innenfor matserveringsbransjen i Norden.

For ytterligere informasjon kan du kontakte Robert Larsen (+47 948 78 163) eller Ann-Kristin Thømt (+47 957 74 641) i Dfind. Søknader behandles fortløpende.

Om arbeidsgiver

McDonald's har flere ganger blitt kåret til en av Norges beste arbeidsplasser. Vi har i dag over 4000 medarbeidere, med mer enn 80 forskjellige nasjonaliteter. I McDonald’s heier vi på norsk landbruk, og er en stolt samarbeidspartner til den norske bonden. I nesten 40 år har vi servert gjestene våre god mat av norske kvalitetsråvarer. Som et av verdens største selskaper, har vi både internasjonalt og her i Norge mulighet til å drive positiv endring. Det er et ansvar vi tar på største alvor. Food Folk Norge AS forvalter merkevaren McDonald’s i Norge. Våre 77 restauranter strekker seg fra Kristiansand i sør til Steinkjer i nord. Det gjør oss til en av Norges største restaurantkjeder. Siden vi åpnet dørene her, har over 50.000 nordmenn jobbet i McDonald’s. I 2020 hadde vi en årlig omsetning på 2, 305 mrd. kroner.