Sammen skaper vi det gode livet! Nesodden kommune ligger idyllisk plassert i Follo kun 22 minutter med båt fra Aker Brygge og 10 minutter med hurtigbåt fra Lysaker Brygge. Kommunen er kjent for en engasjert befolkning som ønsker å leve opp til kommunens visjon - “Sammen skaper vi det gode livet.”
Vi er nå på jakt etter to Business Controllere i virksomheten for Økonomi og analyse. Avdelingen består av 9 kompetente medarbeidere som alle jobber for å bidra til god helhetlig økonomistyring av kommunen vår. Rollen som Business Controller har stor kontaktflate internt og du vil du jobbe tett med kommunalsjefer og de ulike virksomhetslederne. Du vil utøve lederstøtte og fungere som en rådgiver og sparringspartner. Videre vil du kvalitetssikre de månedlige regnskapstallene, jobbe med kvartalsrapportering, samt strukturere opp og være en viktig bidragsyter i gjennomføringen av budsjettprosessen og arbeidet med kommunens økonomiplan.
Virksomhet Økonomi og analyse er organisatorisk plassert under kommunalområdet Digitalisering, utvikling & administrasjon, og man vil rapportere til økonomisjef.
Arbeidsoppgaver:
- være en rådgiver, støttespiller og utøve lederstøtte for kommunens virksomheter
- samarbeide med virksomhetsleder og kommunalsjef i prosessen med å utarbeide budsjett og økonomiplan
- kvalitetssikring av månedlige regnskapstall, samt kvartals- og årsrapportering
- gjennom virksomhetsrelaterte og økonomiske analyser levere innsikt og styringsinformasjon
- planlegge og gjennomføre opplæring av ledere med tanke på interne økonomiprosesser
- bistå sammen med virksomheten med kontinuerlig forbedring av rutiner, systemer og prosesser
- etter behov bistå i prosesser og prosjekter innenfor økonomifaget
Stillingenes innhold og arbeidsoppgaver kan til en viss grad tilpasses aktuelle kandidaters bakgrunn og kompetanse. Samtidig vil stillingene kunne tillegges andre oppgaver innenfor kommunalområdets arbeidsområder, dersom hensynet til kommunens behov skulle tilsi dette.
Kvalifikasjoner:
- relevant høyere økonomisk utdannelse på minimum bachelor-nivå
- et par års erfaring fra controlling/business controlling er ønskelig
- generell god regnskapsforståelse og erfaring med budsjettering
- god systemforståelse og gode Excel kunnskaper
- meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper:
- fleksibel, løsningsorientert og høy gjennomføringsevne
- strukturert, etterrettelig og med høy grad av nøyaktighet
- gode analytiske evner
- er god på kommunikasjon og trives med relasjons- og nettverksbygging
- evner å skape tillit innad i teamet og på tvers i kommunen
- er selvgående, men samtidig opptatt av å bidra til et godt team som deler kunnskap og spiller hverandre gode
Vi tilbyr:
To spennende, utfordrende og synlige stillinger på idylliske Nesodden, kun en kort båttur fra Oslo sentrum, hvor du blir del av et meget kompetent og profesjonelt økonomiteam som nyter høy tillit internt. Videre vil du få betalt lunsjpause, dvs. at normalarbeidstiden er fra 08.00 til 15.30. Gjennom KLP har vi meget gode pensjons- og forsikringsordninger, samt rabatterte lånebetingelser. Ikke minst har vi et veldig godt arbeidsmiljø hvor vi setter samarbeid høyt og bryr oss om hverandre. Lønn etter avtale.
Høres dette ut som noe du har lyst til å være med på? Da vil vi veldig gjerne høre fra deg og ber deg sende inn din CV og søknad, i henhold til GDPR, via www.dfind.no. Om du har noen spørsmål, er det bare å ta kontakt med Dfind ved Robert Larsen på tlf. 948 78 163 / robert.larsen@dfind.no eller Joachim Claeson på tlf. 400 21 542 / joachim.claeson@dfind.no.