Verdensledende leverandør av e-Invoicing og Purchase-to-Pay-løsninger søker Customer Service Manager - Oslo

Publisert:
09.05.2018
Sted:
Oslo
Kategori:
Executive
Fagområde:
Annet
Ansettelsesform:
Full time
Referansenummer:
120063914
Søknadsfrist:
Snarest
Kontakt:
Atle Sæther
Telefonnummer:
+47 919 13 999

Dagens marked forventer at man raskt tilpasser seg endrede behov innen teknologi  og digitalisering. Det innebærer nye krav til IT-systemer og vedlikehold, et behov som Basware i dag møter gjennom sine moderne skybaserte tjenester for e-Invoicing og Purchase-to-Pay-løsninger.

Selskapet har i mange år opplevd en sterk vekst i kundetilgangen og blant disse finner man mange av Norges største organisasjoner, både offentlige og private. Disse nøkkelkundene ønsker Basware å ha en så tett dialog med som mulig, fra kjøpstidspunktet og i hele samarbeidets varighet. For å styrke Customer Service-teamet, søkes det nå etter en kundeorientert og fremoverlent: 

Customer Service Manager

Customer Service Manager er på mange måter kundens advokat inn i Basware-systemet. Man opptrer som «single point of contact» for et antall strategiske og navngitte kunder og bidrar til at de oppnår den fokus og oppmerksomhet de forventer og fortjener. Ett viktig punkt er at kundene skal få mest mulig verdi ut av Baswares tjenester og systemer. Et langsiktig og tett samarbeid bidrar til fordeler både for kunden og Basware. Det handler i bunn og grunn mye om kundetilfredshet, noe som måles nøye i selskapet.

Den vi søker må absolutt føle seg hjemme i «skyen», og erfaring fra ERP-løsninger, innkjøpssystemer eller fakturahåndtering er en stor fordel. Din bakgrunn kan imidlertid være ganske vid i forhold til å løse denne rollen. Kanskje er du konsulent i dag, har erfaring med Pre-Sales eller har en stilling som Support Manager eller prosjektleder?

Ditt arbeidssted og virksomhetsområde vil i hovedsak være Norge, men siden avdelingen er nordisk, vil også sporadisk arbeid mot øvrige skandinaviske kunder være aktuelt.

Du har gode sosiale egenskaper og det å jobbe teamorientert er også en naturlig side ved din personlighet. Til slutt ønsker vi at du har en brennende interesse for å jobbe i skjæringspunktet mellom kunde, forretning og teknologi.

Arbeidsoppgaver
• Være «single point of contact» for et sett med navngitte og strategiske kunder
• Gjennomføre regelmessige status-møter med kundene i henhold til avtale
• Administrere kundene dine i hele samarbeidsperioden – være der for dem hele veien
• Være eskalasjonspunkt for hendelser og service-tickets
• Identifisere kundens endrede behov og lede eventuelle endringsprosesser
• Bidra til utvikling av kunden ved endrede behov og i lys av Baswares kontinuerlige produktutvikling. Herunder opp-salg og kryss-salg der dette har kundeverdi
• Analysere kundens transaksjoner, fakturaflyt, flaskehalser og tjenestekvalitet
• Følge opp at Basware leverer i henhold til inngåtte avtaler og at riktig SLA leveres

Ønskede kvalifikasjoner
• Relevant høyere utdannelse
• Arbeidserfaring fra tilsvarende eller tilstøtende roller med utstrakt kundedialog, helst i et IT-programvareselskap
• Bred erfaring med kunderettet arbeid og dialog, også på CXX-nivå
• God i forhandlinger og komfortabel med kontraktsarbeid
• Engelsk flytende, skriftlig og muntlig
• Sterk muntlig og skriftlig formuleringsevne

Personlige egenskaper
• Sterke relasjonsbyggende egenskaper
• Løsningsorientert og evnen til å bygge gode allianser både hos kunden og internt
• Strukturert og vant til å ha mange pågående prosesser i parallell
• Komfortabel med å utfordre og rådgi kundene på forretningsprosesser og løsningsdesign
• Engasjert og erfaren innen ulike typer av presentasjoner. Klare å fange et publikum med et tydelig budskap
• Robust og evnen til å prioritere og delegere

Basware tilbyr
• Et dynamisk og sosialt miljø i en organisasjon der du er synlig og har stor påvirkningskraft. Du vil få gode karriere- og utviklingsmuligheter, både i Norge og internasjonalt
• Markedets beste kompetanse på vårt fagområde og mer enn 500 kunder her til lands. Inkludert mange av Norges aller største virksomheter
• Et sterkt fagmiljø både lokalt og internasjonalt
• Et uformelt og godt arbeidsmiljø i lyse og trivelige lokaler på Lysaker. Med  god kantineordning, kaffebar, treningsfasiliteter og parkeringsplass
• Gode kollegaer som er sosiale, inkluderende, trivelige og teamorienterte
• Inngående opplæring på teknologi og løsninger
• Konkurransedyktige betingelser på alle områder, inklusive lønn, pensjon og forsikringsordninger

Stillingene rapporterer direkte til: Manager, Customer Service Management Scandinavia.

For ytterligere informasjon om stillingen kan du kontakte Sr. Rådgiver Atle Sæther i Dfind Executive på telefon 91 91 39 99 eller på atle.sather@dfind.no. Søk på stillingen ved å benytte «søk her» knappen i annonsen. Søknader behandles fortløpende og vil bli behandlet strengt konfidensielt. 

Vi ser frem til å høre fra deg!



Organisasjonsbeskrivelse
Basware er verdensledende på området e-Invoicing og Purchase-to-Pay med mer enn 1 million brukere i over 100 land. Løsningene er utviklet for å automatisere prosesser knyttet til valg av leverandører, prisforhandlinger, innkjøp, fakturahåndtering og tilhørende transaksjoner. I tillegg tilbyr selskapet verdens største åpne forretningsnettverket for global samhandling. I Norge har Basware over 500 kunder, inkludert mange av landets største virksomheter. Både innen offentlig- og privat sektor. Les mer om Basware og deres løsninger på selskapets nettsider www.basware.no.