Systemarkitekt - Salesforce

Publisert:
19.11.2018
Sted:
oslo, Oslo
Kategori:
IT, Teknologi og Telecom
Varighet:
Fast
Søknadsfrist:
06.01.2019

Vi søker et nytt medlem til Telia-familien som kan påta seg rollen som systemarkitekt i vårt Salesforce-team i Attended Channels-domenet. Vi har startet på en reise for å etablere et moderne systemlandskap i organisasjonen, og vi ser etter deg som ønsker å forme digitaliseringsreisen mot å bli the New Generation Telco.

Attended Channels-domenet er definert som alle salgs-, leveranse-, og supportsystemer i ikke-digitale kanaler for både B2B- og B2C- segmentene i alle merkevarene i Telia Norge. Vi er for øyeblikket ansvarlig for ca. 50 forskjellige systemer som til daglig brukes av mer enn 60% av de ansatte i Telia Norge. Vi er tilsammen ca. 30 personer fordelt på 6 team.


Din neste utfordring?
Telia Norge er landets nest største leverandør av mobile tjenester og vi leverer en komplett portefølje med tjenester mot privat- og forretningsmarkedet. Våre produkter markedsføres under merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero. I 2019 vil Get og TDC bli en del av vår portefølje, og bringe med seg et større segment og muligheter.

Som systemarkitekt vil du bidra til moderniseringsarbeidet gjennom transformasjon, implementering og optimalisering av vår plattform for B2B-segmentet som består av Salesforce og Vlocity. Vårt team har et agilt tankesett og trives godt i et arbeidsmiljø i kontinuerlig endring. Med kontaktpunkter innen flere forretningsområder og teknologidivisjonen, har vi som mål å levere brukeropplevelse i verdensklasse for våre Telia-ansatte, partnere og kunder.

Du blir en del av et nytt team med Telia-ansatte, og vi etablerer for å styrke vår interne kompetanse på Salesforce og Vlocity. Vår B2B-divisjon har langsiktige og strategiske planer hvor Salesforce og Vlocity spiller en viktig rolle på systemsiden. Du vil få grundig opplæring i interne arbeidsprosesser og vi vil også gi deg nødvendig opplæring i Salesforce- og Vlocity-plattformene. Ditt fokus vil være å ivareta løsningsansvar og sikre at Telia sine behov omsettes i faktiske løsninger med bruk av ny teknologi. Arbeidet her vil naturlig understøtte det verdigrunnlaget og de strategiske planene som til enhver tid er fundamentet i Telia B2B.

Du vil være med på å utvikle nye teknologiske løsninger som skal understøtte nye, digitale kundeopplevelser. Vi benytter løsninger på tvers av Salesforce-plattformen, som bl.a. Service Cloud, Marketing Cloud. Vi benytter også løsninger fra Vlocity. Du får jobbe med spennende og krevende leveranser med alt fra nyutvikling, tilpasninger og integrasjon til workshops og prosesskartlegging sammen med forretningsenhetene.

Teamet vårt bærer på solid kunnskap og erfaring innen ulike områder, og samarbeider både virtuelt og tverrfunksjonelt med andre deler av organisasjonen. Vi er opptatt av å spille hverandre gode og dra hverandre fremover, og det finnes gode muligheter for å utvikle seg og vokse videre i forskjellige retninger hos oss.

Hvem er du?
Vi ser etter deg som en positiv kulturbærer for ditt tekniske ansvarsområde og inviterer til gode faglige diskusjoner, samhandling og drive frem innovasjon.
Dette er jobben for deg som elsker teknologi og har en sterk interesse i å lære og leke med nye teknologier. Du gir plass til endringer, men har samtidig en klar mening om teknologi, kundeopplevelser, metodikk og målbilder, og vet hva som skal til for å komme dit. Gjennom smidighet og kundefokus etterlever du Telias selskapsverdier Dare, Care & Simplify.

Du har gjerne bakgrunn som systemutvikler, løsningsarkitekt, systemarkitekt eller teknisk prosjektleder. Du har erfaring med analyse og rapporteringsteknologier i tillegg til erfaring fra programvareutviklingsprosjekter eller utvikling av større IT-løsninger. Din kompetanse innen arkitektur er viktig for oss, i tillegg til erfaring med integrasjoner i komplekse systemlandskap. Hos oss vil du samarbeide tett med forretningssiden og du har gjerne god erfaring med å omsette behov til best practice-løsninger.

Det er også et stort pluss om du har erfaring med Salesforce og/eller Vlocity samt erfaring med støtteverktøy som Git, Confluence og Jira. Hvis du i tillegg har erfaring fra agile arbeidsmetodikker som for eksempel Scrum vil vi veldig gjerne snakke med deg!

Velkommen til oss i Telia Norge!
Vår virksomhet omfatter nesten 1300 medarbeidere som er sammen om et oppdrag – å ta virksomheten til neste nivå og bli en New Generation Telco. I dette oppdraget ligger et stort løfte, et viktig ansvar og et hav av muligheter. Løftet om å bli noe mer. Noe som beriker menneskers liv og som åpner muligheter for å kommunisere på deres premisser. Ansvaret i å kjempe for kundene og være en problemløser i hverdagen. Muligheter for deg som jobber her – til å utvikle deg i et teknologiselskap med høye ambisjoner og alle forutsetninger for å lykkes.