Strategisk Innkjøper

Publisert:
25.06.2019
Sted:
Oslo
Kategori:
Bygg og anlegg
Varighet:
Fast
Søknadsfrist:
07.08.2019
I vårt målbevisste arbeide med å bli den beste og mest lønnsomme aktøren i bransjen har vi også jobbet aktivt med å forbedre våre innkjøps prosesser. Gjennom et nordisk samarbeide har vi etablert og implementert «best practice» og målsettingen fremover vil være å kontinuerlig forsterke det gode grunnlaget som er etablert. Spesielt gjelder dette arbeidsmetodikk og struktur, for innkjøp av direkte materiell, både fra etablerte og nye samarbeidspartnere i inn- og utland. Her ligger det fortsatt ett stort potensiale, ikke minst i forhold til ytterligere koordinering på tvers av avdelingene i Norge og samarbeid på tvers i konsernet. 

Vi søker nå etter en dyktig Strategisk Innkjøper som får ansvaret for den delen som omhandler direkte materiell (materiell som benyttes i den daglige produksjon). Du vil jobbe med flere tekniske fagområder, med et bredt spekter av produkter og store volumer, som vil gi svært synlige oppnådde besparelser. Stillingen vil primært være lokalisert ved vårt hovedkontor i Østre Aker vei 90, men det kan være aktuelt å vurdere gode kandidater knyttet opp mot våre andre største lokasjoner i Norge. Jobben innebærer tett samarbeid med avdelinger over hele landet og innkjøps-kolleger på tvers av konsernet. Du som søker denne stillingen må derfor være komfortabel med en god del reisevirksomhet og ikke minst trives i møtet med dine kolleger. Stillingen vil rapportere til Teknisk direktør Johan Varmedal.

Ansvarsområder/Arbeidsoppgaver:
  • Intern ambassadør/selger av samordnet innkjøp, dvs. koordinere materiellbehov på tvers av prosjekter.
  • Kunne bistå og avhjelpe prosjektledere i tilbudsfasen.
  • Forhandle/reforhandle med grossister innenfor eksisterende innkjøpsavtaler. 
  • Kartlegge og identifisere nye samarbeidspartnere.
  • Kontaktperson mot eksisterende og nye leverandører.
  • Kunne bidra i innkjøps-prosessene, eksempelvis ved import.
  • Støtte og koordinering mellom Nordiske innkjøpssjefer og lokale produktråd.
Din bakgrunn: 
Du har teknisk og/eller merkantil bakgrunn, fra universitet eller høyskole med erfaring fra innkjøp. God kjennskap/evne til å forstå entreprenør-, bygg- og eiendomsbransjen er en forutsetning og kanskje har du også erfaring fra offentlig innkjøp. Stillingen vil kreve god skriftlig og muntlig fremstillingsevne og at du er komfortabel med å bruke ulike dataverktøy.

Personlige egenskaper som vil bli vektlagt:
  • Du er selvgående og evner å gjennomføre.
  • Du ser viktigheten av velfungerende team.
  • Du er opptatt av å skape gode resultater.
  • Du kommuniserer godt på alle nivåer.
  • Du er målbevisst og strukturert.

Å jobbe i Bravida:

Vedlagte videolinker gir et godt bilde av hvordan vi tenker og hvordan det er å jobbe i Bravida.

"Vi gir bygninger liv" https://www.youtube.com/embed/u-biz4LQKYc
"Fyrtårnet - slik lykkes vi i Bravida"  https://vimeo.com/311865840/d12e3a95bf

Utover dette har vi et stort fokus på faglig- og personlig utvikling og vi har gode opplæringsprogrammer på alle nivå.  Lønn og betingelser skal være konkurransedyktige og dette blir vi helt sikkert enige om. 

Om prosessen
Vi går snart inn i en ferieperiode hvor det er krevende å finne tid til intervjuer og møter. Søknadsfristen er derfor satt til 7. august og det er små sjanser for at noen vil bli invitert til intervju før dette. Vi ønsker imidlertid at du i din søknad oppgir når du ikke vil være tilgjengelig for intervjuer. Vi finner alltid en løsning for gode kandidater. 

Har du spørsmål rundt stillingen, ta gjerne kontakt med Hallgeir Bakken i Dfind Executive, på telefon 905 51 202, for en uforpliktende samtale. I uke 28-30 kan det være litt vanskeligere å nå igjennom, men send eventuelt en tekstmelding så vil du bli kontaktet i god tid før søknadsfristen går ut.

Bravida er Nordens fremste totalleverandør av tekniske installasjons- og servicetjenester for eiendommer og anlegg, som kombinerer det store selskapets ressurser med den lokale bedriftens fleksibilitet og nærvær. Vi jobber målbevisst med å forbedre alle ledd i vår produksjon. Vårt mål er å være den beste og mest lønnsomme aktøren i bransjen.  

I Norge har Bravida nå 3000 ansatte fordelt på 62 avdelinger og 30 geografiske steder. Selskapet tilbyr spesialkompetanse innen elektro, rør og ventilasjon, samt spesialområdene; brann, sikkerhet, sprinkleranlegg, kjøling, elkraft og teknisk bygningsdrift. På disse områdene tar selskapet ansvar for hele installasjonsprosessen, fra design og prosjektering til installasjon og service.