Regnskapssjef

Publisert:
22.09.2020
Sted:
Oslo
Kategori:
Økonomi | Service yrker
Varighet:
Fast
Søknadsfrist:
Snarest
Anticimex er inne i en fase med sterk vekst, og vi ser nå etter en erfaren og selvgående regnskapssjef i forretningsenheten Anticimex Forsikring, som er det største satsingsområdet til Anticimex i Norge.

I denne nyopprettede rollen vil du være en sentral brikke i oppbyggingen av Anticimex’ nye forretningsområde «Boligrapport». Du vil ha ansvar for å bygge en solid og moderne regnskapsfunksjon, gjennom å videreutvikle og digitalisere systemer og prosesser, basert på eksisterende og manuelle prosesser i morselskapet. Dette er en operativ og selvstendig rolle med stort ansvar, og med gode påvirkningsmuligheter.

Den første tiden vil bære preg av å bygge en solid regnskapsfunksjon, gjennom utvikling og effektivisering av prosesser og rutiner som kan sikre en effektiv og kvalitativ drift, knyttet til regnskap og finansielle prosesser. Målet er å etablere en sterk regnskapsfunksjon i enheten som sikrer compliance med gjeldende regler og lovverk (bl.a. IFRS, årsregnskapsforskriften for skadeforsikring og skatterapportering).

Overordnede ansvarsområder i stillingen er utvikling og drift, med hovedvekt på etablering/utvikling den første perioden. Løpende oppgaver vil være periodisk rapportering og analyser til konsern og ledelse. Du kommer til å bidra i budsjett- og forecast prosesser. Som regnskapssjef vil du ha et overordnet og teknisk ansvar for periodisk regnskapsavleggelse i tråd med gjeldende regler og lovverk.

Stillingen rapporterer til og arbeider tett med CFO for Anticimex i Norge. Videre har rollen et nært samarbeid med CFO for den svenske forsikringsenheten, regnskap i Norge og Sverige, samt ansatte i driftsrelaterte roller. Det vil være i løpende kontakt med eksterne samarbeidspartnere.

​​​​​​Sentrale arbeidsoppgaver
  • Overordnet ansvar for regnskapsfunksjonen for den norske forsikringsenheten. Herunder faglig ansvar for regnskap, skatt og avgiftsmessige problemstillinger og spørsmål
  • Bygge en regnskapsfunksjon som arbeider effektivt og som sikrer kvalitative leveranser, gjennom å automatisere eksisterende prosesser og rutiner som i dag er manuelle
  • Gjennom god bransjeerfaring, sikre at selskapet til enhver tid er compliant med gjeldende regler og lovverk
  • Ansvar for regnskapsavslutninger og periodisk regnskapsrapportering i tett samarbeid med regnskapsansvarlig
  • Bidra i budsjett- og forecast prosesser i tett samarbeid med ledere på tvers av virksomheten
  • Jobbe med bred kontaktflate ut i organisasjonen og være en sterk sparringspartner for ledelse og andre sentrale personer
  • Utarbeide økonomiske analyser og beslutningsgrunnlag
  • Utarbeidelse av årsregnskap og ligningspapir
  • Kontaktpunkt mot selskapets revisor
  • Bidra til å utvikle og forbedre intern rapportering mot selskapets ulike avdelinger
  • Bidra til utvikling og vedlikehold av IT systemer (Agresso, Cognos, Power BI)

Ønsket bakgrunn
  • Høyere økonomisk utdannelse på masternivå
  • Minimum fem års erfaring fra tilsvarende roller. Fortrinnsvis med revisjon i bunn
  • God kjennskap til og forståelse av forsikringsbransjen fra et økonomisk perspektiv
  • God systemforståelse og IT-kompetanse
  • God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper
  • Du tar eierskap og ansvar
  • Strukturert og planleggende. Du evner å sette struktur og implementere
  • Proaktiv og selvgående
  • Samvittighetsfull og detaljorientert
  • Du er teamorientert og trives å være på lag som spiller hverandre gode

Vi tilbyr
  • En sentral rolle med stor påvirkningskraft som får være med å bygge regnskapsfunksjonen i et solid og lønnsomt internasjonalt konsern. Vi er i sterk vekst og er ledende i vår bransje
  • Konkurransedyktige betingelser og gode utviklingsmuligheter
  • Det er en god “drive” i selskapet med mange engasjerte mennesker og det er “høyt under taket” med en uformell og hyggelig tone. Vi er Great Place to Work sertifisert, noe som betyr at vi jobber aktivt med å utvikle oss som en god arbeidsplass og sertifiseringen viser oss at vi gjør mye riktig
  • Vi lever etter våre verdier “Trust, Innovation, Passion” og vår fremgang er basert på at alle medarbeidere bidrar med innovasjon, skaper tillit til våre kunder og kolleger, samt brenner for at vi sammen skal lykkes
  • Anticimex har fokus på likestilling og oppfordrer aktivt til inkludering og mangfold
  • Anticimex er ISO-sertifisert innen kvalitet og miljø, og er en foregangsbedrift innen moderne giftfri og digital skadedyrkontroll
  • Vi holder til i nye og moderne lokaler med beliggenhet like ved Helsfyr

For ytterlige informasjon, kontakt Senior Advisor Joachim Claeson i Dfind på tlf. 400 21 542 eller e-post: joachim.claeson@dfind.no eventuelt Senior Manager Ørjan Gamst i Dfind på tlf. 957 29 725, eller mail: orjan.gamst@dfind.no

Søknader behandles fortløpende.

Alle henvendelser vil bli behandlet konfidensielt.

Anticimex er en verdensomspennende servicebedrift som ble grunnlagt i Sverige i 1934, og ekspanderte til Norge i 1973. Vi opererer innen tjenesteområdene skadedyrkontroll, mattrygghet og bygningsinspeksjoner, og har som mål å skape et trygt og sunt innemiljø gjennom inspeksjoner, garantier og forsikringsavtaler. Vi er mer enn 7000 ansatte og betjener mer enn 3 millioner kunder i 18 land. I 2018 var totalomsetningen i konsernet 6.5 milliarder SEK.