Løsningsarkitekt

Publisert:
25.09.2020
Sted:
Oslo
Kategori:
IT, Teknologi og Telecom | Salg og markedsføring
Varighet:
Fast
Søknadsfrist:
Snarest

Telia leverer markedsledende tele, data og TV-tjenester til privat- og offentlige sektor. I offentlig sektor vinner Telia (både med merkevaren Phonero og merkevaren Telia) stadig flere avtaler på fast- og mobiltelefoni-tjenester samt datanett-tjenester og har i dag avtale med over 200 kommunale eller statlige kunder. Kombinasjonen av gode tjenester, tett oppfølging, super kundeservice - til riktige priser er noen av suksesskriteriene. Sjekk https://www.telia.no/bedrift/ og http://www.phonero.no for mer informasjon. 1. januar 2021 flytter Telia til Oslos mest spennende nybygg. Ditt fremtidige kontor?: http://www.okernportal.no.

Grunnet kraftig vekst ser nå Team Offentlig sektor etter en teamorientert, forretnings- og løsningsorientert:

Løsningsarkitekt

Offentlige Team, er en liten, men effektiv gjeng som får det til! De er #2 i det offentlige markedet og elsker utfordrerrollen. Avdelingen jobber dedikert mot statlige og kommunale organisasjoner og har blant annet store avtaler som; fellesavtalen for statlige virksomheter i regi av Statens innkjøpssenter, samt flere kommunale/fylkeskommunale innkjøpssamarbeid. Til sammen omfatter dette over 80 kommuner og fylkeskommuner. Kunder som Oslo kommune, Politiet, Forsvaret, Statens avtale etc, bekrefter at teamet har lykkes svært godt.

I en liten organisasjon som Team Offentlig er det behov for folk som er teamorienterte og som tar i et tak der det trengs. Det betyr også at arbeidsoppgavene vil være svært varierte og den vi søker må derfor være fleksibel, raus og kunne identifisere seg med en slik kultur.

Den vi søker må ha tilstrekkelig teknisk kompetanse til å sette deg inn komplekse løsninger og til å forstå kundenes behov. Løsningsarkitekten vil jobbe mye med direkte kundedialog, men kommer også i stor grad til å delta som teknisk støtte i besvarelser av offentlige anbud. For den rette vil det også bli mulighet til å ta lederansvar for egne anbudskonkurranser (Bid Manager) og bistå i forhandlingsmøter etc.

For å vinne anbud innenfor det offentlige, er det essensielt å identifisere kundens behov/krav og levere presist i forhold til det som etterspørres. Ideelt har den vi søker også god skriftlig formuleringsevne og erfaring med å formulere tekst til anbudsbesvarelser. God skriftlig formidlingsevne er derfor viktig i denne rollen. Du vil få solid tjeneste- og produktopplæring slik at du kan tilegne deg inngående bredde- og spisskompetanse innen utvalgte områder.

Arbeidsoppgaver:

  • Bistå med løsningsforslag og teknisk kompetanse samt delta i besvarelser av offentlige anbud
  • Være en rådgiver og bistå med innsikt og løsninger for nye og eksisterende kunder
  • Støtte opp under bid-prosessen i større anbud, produksjon av innhold og sørge for en rød tråd i besvarelsene
  • Delta aktivt i kundemøter, både på selvstendig basis og sammen med øvrig organisasjon
  • Holde seg oppdatert på teknologi og ha en tett dialog med produktutvikling
  • Gjennomføring av workshops, demoer og opplæring
  • Bidra til samfunnsoppdraget med å levere virksomhetskritiske løsninger

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Høyere relevant utdannelse, og/eller en solid erfaringsbase som dekker opp for dette
  • Generelt god IT-kompetanse og interesse, samt kjennskap til skyløsninger og telefonitjenester
  • Bred forretningsforståelse
  • Gjerne erfaring fra besvarelse av offentlige anbud innen teknologi eller IT og større anbudsprosesser
  • Gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk
  • Oversikt over teknologisk utvikling

Personlige egenskaper:

  • Evne og lyst til kontinuerlig å tilegne deg kunnskap om ny teknologi
  • Fleksibel og tilpasningsdyktig
  • Analytisk og fokusert
  • Teamorientert og hjelpsom
  • Selvstendig
  • Bidra positivt inn i et allerede godt arbeidsmiljø

Phonero/Telia tilbyr:

  • Jobb i et dynamisk og spennende selskap med suverene og etterspurte løsninger
  • En teamorientert organisasjon som hjelper og støtter hverandre
  • Stor fleksibilitet i forhold til arbeidstid og sted
  • Allsidige og utfordrende oppgaver
  • Gode lønns, pensjons- og forsikringsordninger samt billønn

Vil du bli en del av vårt Team?

For ytterligere informasjon om stillingen kan du kontakte Sr. Rådgiver Atle Sæther i Dfind AS på telefon 91 91 39 99 eller på atle.sather@dfind.no Søk på stillingen ved å benytte «søk her» knappen i annonsen. Søknader behandles fortløpende og vil bli behandlet strengt konfidensielt. Vi ser frem til å høre fra deg!

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett, mobil og smart hjem-teknologi. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.

Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.

Telia. Norges største utfordrer.