Leder E-commerce

Publisert:
07.10.2020
Sted:
Oslo
Kategori:
IT, Teknologi og Telecom
Varighet:
Fast
Søknadsfrist:
01.11.2020
Voice Norge AS har store ambisjoner for fremtiden og har et ønske om å styrke satsingen vår på digital handel. I dag har Voice 242 butikker fordelt på merkevarene Match, VIC, Boys of Europe og Jean Paul, med over 1500 ansatte, og 1,8 mrd. i omsetning. Målet vårt er å levere sømløse kundereiser i grensesnittet mellom det fysiske og digitale. Vi har også fire nettbutikker som vi ønsker å styrke.

Til å lede denne satsingen ser vi etter en Head of e-commerce, som kan være med å inspirere oss med visjoner, et kommersielt mindset og tanker om fremtidens forretningsmodeller, og omnikanal strategi. Du vil ha ansvar for digital handel og lede vår digitale handelsavdeling i samarbeid med dyktige ressurser innen blant annet digital markedsføring (SEM/SEO), plattform, foto, kundeservice og PIM.

Vi jobber tett med kjedene våre, men ønsker å være enda mer proaktive i samarbeidet, og legge til rette for optimale løsninger som kan inspirere våre kunder med gode kundeopplevelser og en sømløs reise. Du vil få ansvar for vår e-handel strategi, kundeoppfølging og lojalitetsprogrammer. Du vil lede og inspirere selskapets omnikanal- arbeid, samt tenke hele verdikjeden fra klikk til levering. Vi håper du kan være med å svare på hvordan vi skal ta opp kampen mot ny konkurranse i markedet, forbedre vår “last mile”, bygge omnikanal løsninger og komme opp med nye forretningsmodeller som kan styrke vårt brand og vår bunnlinje. Vi løser ingenting alene og håper at du kan være med å bygge et innovativt samarbeid mellom våre butikker, og de digitale flatene.

Arbeidsoppgaver
  • Skape kundereiser i verdensklasse, digitalt og helhetlig, i samspill med våre 242 fysiske butikker i hele landet
  • Utvikle strategi og implementere denne for digital handel i Voice Norge AS
  • Sikre vekst og lønnsomhet i e-handelskanalen
  • Tydelig kravstiller til utviklingsteam og leverandører
  • Bredt samarbeid med våre markedsavdelinger, logistikk/distribusjon og IT for optimalisering og effektivisering av salgsprosessen fra A-Å
  • Støtte oss i at vi blir datadrevne gjennom hele verdikjeden
  • Kjenne beste praksis og utforske nye muligheter gjennom teknologisk utvikling
  • Bidra til digital innovasjon i hele selskapet
  • Overordnet CRM ansvar
Vi tror den rette kandidaten har et større overblikk over forretningsutvikling i hele verdikjeden, samtidig som en klarer å dykke ned i detaljene og er opptatt av hvilke muligheter ny teknologi kan gi oss.
Du er vant med å tenke gjennomføring og samarbeide tett med andre avdelinger med en holistisk tilnærming og tankegang rundt løsninger og idéer.
Vi forventer at du gjør mye av innkjøpene dine på nett og er god til å kommunisere, konseptualisere og omsette idéer til handling. Det er viktig med rett innstilling og du har lyst å være med på oppturer og nedturer, er hardtarbeidende, høyt energinivå med evne og vilje til å brette opp ermene og bli med på moroa.

Stillingen krever konkret erfaring som ansvarlig for e-handel og høy kunnskap om markedsføring i digitale kanaler, sammen med erfaring fra digitalt salg, konverteringsoptimalisering og digital markedsføring. Hvis du har jobbet med datadrevne salgskampanjer, og har erfaring med SEO, SEM, PPC, Google Analytics og Ads - da tror vi at du vil kunne gjøre en spennende reise her hos oss.

Er du klar for din neste utfordring? Har du spørsmål ta gjerne kontakt med våre rådgivere i Dfind, Pål André Lyngheim på 926 32 320 eller pal.lyngheim@dfind.no eller Jacob Bruun på jacob.bruun@dfind.no

Viktig informasjon om rekrutteringsprosessen:
Vi kjører prosessen som normalt, men kan ta alle intervjuer og møter via video om ønskelig.

Voice Norge AS er et ledende selskap innen norsk fashion og tekstilhandel. Selskapet omsatte i 2018 for i underkant av 2 mrd. kr ut av butikk. Totalt har Voice 242 butikker
fordelt på Match, VIC, Boys of Europe og Jean Paul, og mer enn 1500 ansatte. Voice ble etablert i 1988 og eies av investeringsselskapet O. N. Sunde AS.

Voice har en helintegrert verdikjede og designer selv kolleksjoner for 11 egne merkevarer, som utgjør 80 % av selskapets totale omsetning. Spydspissen er Jean Paul merket, som er
Norges største klesmerkevare med salg ut av butikk på mer enn 500 millioner kroner. I tillegg utvikler Voice merkevarene Va Vite, Henry Choice, Mario Conti, Marie Philippe, Blu,
Redford, Donna, Mr Capuchin, Wos Not Wos og Alvo.

Voice Norge AS sitt hovedkontor finner du på Sagene, i hjertet av Oslo.