Insight Specialist - Oslo

Publisert:
07.06.2018
Sted:
Oslo
Kategori:
IT, Teknologi og Telecom
Varighet:
Fast
Søknadsfrist:
Snarest

Det kunne handlet om meldinger, minutter og data. Det kunne handlet om ruteren, smarttelefonen og nettbrettet. Om et raskt 4G-nettverk, nye basestasjoner, eller om hva som skjer bak neste sving. Alt det er bare en del av hele bildet, for oss handler det i bunn og grunn om menneskene. Det er historien om en sommerforelskelse i Skagen, om telefonsamtaler ut i de sene nattetimer og lange meldingssekvenser. Vi kunne fortsatt, men poenget vårt er at teknologi først blir interessant når mennesker tar den i bruk, og løsninger er først gode når de betyr noe for deg i ditt liv. Lyst til å bli med oss på reisen videre?

Vi søker Insight Specialist til vårt Consumer-miljø

Vi er i endring. Og det har vi helt siden selskapet vårt så dagens lys. Samfunnet digitaliseres, brukermønstrene forandrer seg og kundene stiller høyere krav på oss som leverandør. Midt i dette har vi et hav av muligheter. Muligheter til å forenkle hverdagen for kundene våre. Muligheter til å berike livene våre med enda bedre kommunikasjonsopplevelser. Og til å knytte oss nærmere til det som betyr noe for oss. Vi vet at nøkkelen til å lykkes med produkt- og tjenesteutviklingen ligger i innsikt. Derfor har vi den siste tiden bygget et slagkraftig fagmiljø av Data Scientists, ETL-utviklere, innsiktsarkitekter og analytikere som utvikler en ny, skybasert dataplattform. Nå søker vi flere skarpe hoder med på laget. Kanskje er det deg?

Om stillingen
Du blir del av et team som har som mål å tilgjengeliggjøre innsikt og informasjon for hele organisasjonen. Målet med denne satsningen er å tilby beslutningstakerne våre enda bedre underlag i arbeidet med å skape nye produkter og tjenester, samt forretningsmessige beslutninger på veien dit. Hvordan kan vi kommunisere analysene vi gjør, og forklare modellene som innsiktsavdelingen produserer? Dette er sentrale problemstillinger for teamet, som du også vil få bryne deg på. Du vil spille en viktig rolle i vår transformasjon til å bli et innsiktsdrevet selskap, og mer konkret kommer du til å:

  • Bli et viktig kontaktpunkt hva gjelder analyser og rapporter i vår Consumer-organisasjon som driver merkevarene OneCall, MyCall og Telia 
  • Eie Insight Catalogue, vår nybygde self-service-plattform, samt videreutvikle denne 
  • Drive initiativer og aktiviteter som støtter oss i å proaktivt formidle innsikt i organisasjonen 
  • Produsere rapporter og bygge dashboards av høy kvalitet 
  • Sørge for at de analysene og rapportene vi tar frem svarer opp de forretningsmessige behovene som finnes

Vi søker deg som:

  • Trives i en rolle der du har kontakt på kryss og tvers i en organisasjon, og du har svært gode samarbeidsevner
  • Er en drivende kraft i å identifisere og implementere gode løsninger
  • Formidler godt, både muntlig og skriftlig, både på engelsk og norsk
  • Har kommersiell forståelse, og som er opptatt av å levere på forretningsmessige behov

Hos oss vil du innta en viktig posisjon der dine faglige vurderinger vil veie tungt. Vi leter etter deg som er nysgjerrig på trender og nye løsninger, og som er opptatt av å identifisere nye kilder og veier til innsikt. Det er positivt hvis du har erfaring fra analyse- og innsiktsarbeid.

Hvorfor jobbe hos oss?
I Telia blir du del av et svært kompetent miljø av medarbeidere med faglig spisskompetanse fra en rekke ulike disipliner. Vi tror på å jobbe på tvers av både team og avdelinger, så du kan forvente å bli inkludert i mange spennende oppgaver og prosjekter. Hos oss får du en rolle der du vil bidra sterkt til utviklingen vår i innsiktsdomenet, og muligheten til å jobbe tett med dyktige kollegaer som også vil bidra til å utvikle deg. Kompetanseutvikling står sentralt for oss, både gjennom måten vi jobber på, men også de tilbudene vi gir deg underveis som ansatt hos oss. I takt med vår videre vekst vil det selvsagt også være gode muligheter for en spennende karriereutvikling internt. Vi håper du lar deg friste av muligheten til å drive Data & Analytics videre i Telia, og ønsker din søknad hjertelig velkommen!

 

We are Telia Company, the New Generation Telco. Our 21 000 talented colleagues serve millions of customers every day in one of the world's most connected regions. With a strong connectivity base, we're the hub in the digital ecosystem, empowering people, companies and societies to stay in touch with everything that matters 24/7/365 - on their terms. Headquartered in Stockholm, the heart of innovation and technology, we are set to change the industry and bring the world even closer for our customers. Read more at www.teliacompany.com. Diversity enriches our business and our culture. It creates dynamics in our customer meetings, our ways of working and innovation in our teams. We believe diversity makes work more fun. You are most welcome to join us!