Finner du mønstre og svar hvor andre ser tall? - Oslo

Publisert:
09.04.2018
Sted:
Oslo
Kategori:
IT
Ansettelsesform:
Full time
Referansenummer:
117718921
Søknadsfrist:
Snarest
Kontakt:
Jacob Bruun
Telefonnummer:
+47 921 33 989

Er du lidenskapelig opptatt av data? Liker du å finne mønstre hvor andre ser tall? Trives du med å skape innsikt der kan skape nye produkter eller optimere forretningen? Har du lyst til å være med på reisen om å gjøre Telia innsiktsdreven?
Da er Telia Norge Consumer Analytics veldig interessert i å høre mer om deg og dine tanker om bruken av data fremover!

Business intelligence og analytics endrer seg raskere enn noen gange før og vi ser at tempoet fortsetter, innsikt i all slags data på tvers av applikasjoner og løsninger erstatter klassiske rapporter og analyser. Som Data Scientist hos Telia vil du sammen med vårt insights team jobbe mod å gjøre Telia innsiktsdreven og bidra til å dele denne innsikt på tvers av organisasjonen. Toppledelsen i Telia har innsikt som et satsningsområde både ift. til optimering, men også til fremover å bygge nye produkter. De bygger nytt datavarehus i skyen og trenger noen der kan være med til å bruke dataen kreativt og er nysgjerrig på hvordan datastrømmene kan brukes til å gjøre livet litt nemmere for kundene til Telia.   

Consumer Analyitcs sitter i et tverfaglig domene med andre Data Scientists, ETL-utviklere, analytikere, og ser på forbruks- og bevegelsesmønstre, nettverket, produktene og mye mer for å skape synergier, besparelser og nye produkter. Vi trenger flere som har lyst til å preppe data, modellere og presentere funnene for organisasjonen.

Arbeidsoppgaver:

  • Hente ut og transformere data 
  • Analysere data fra ulike kilder, og skape ny innsikt basert på disse
    Kan være alt fra forbruksmønster, kundeanalyser, churn-modeller, next-best-offer eller nye ting Telia ikke har tenkt på enda
  • Være en driver på å utvikle fagmiljøet rundt analysearbeidet til et mer avansert nivå
  • Samarbeide på tvers i organisasjonen for å forstå forretningsbehovene
  • Produktifisere innsikten insights teamet skaper
  • Presentere dine og teamets funn, analyser og nye konsepter
  • Hjelpe Telia på vei mot mer innsiktsdreven kultur

 

Kvalifikasjoner:

  • Erfaring, kunnskap og sterk interesse innen statistikk, Advanced Analytics, Big Data, Machine Learning, Deep Learning, Data Mining, kunstig intelligens eller prediktive algoritmer
  • Gjerne erfaring fra lignende roller
  • Kjennskap til skybaserte tjenester, gjerne Amazon
  • Kjennskap til Python, Hadoop, Cloudera, Qlik, DataIQ eller SPSS
  • Bachelor eller master innen informatikk, datavitenskap, matematikk, statistikk eller annen relevant disiplin

 

Telia kan tilby deg en spennende rolle hvor du får muligheten til å jobbe på den nye innsiktsplattform, der er bygget i skyen med Hadoop og Cloudera konfigurasjon. De bruker flere moderne verktøy som Spark, Kafka, Qlick, Cloudera Workbench, SPSS og er på utkigg etter flere. Telia jobber i DevOps med agile metoder i korte sprint sykluser og kontinuerlige releases. Du får muligheten til å jobbe med dyktige kolleger innenfor ulike fagområder som er glade for å trekke hverandre med i spennende prosjekter. Telia har høye ambisjoner, og for de som vil er der mange muligheter til å fortsette veksten og utviklingen i forskjellige retninger. 

 Telco endrer seg raskt og innsikt er en av hovedområdene for vår satsning innen Next Generation Telco!

 

Vil du vite mer? Ta gjerne kontakt med Jacob Bruun på e-post: Jacob@dfind.no eller tlf 921 33 989



Organisasjonsbeskrivelse
Telia Norge er et teknologihus i forandring - sammen har vi lagt ut på reisen mot å bli en New Gen Telco. Vi er i full gang med å utforske morgendagens teknologi, produkter og tjenester, og er en av de sterkeste telekom-aktørene i Norden. Fra et konsernperspektiv er Norge et uttalt satsingsområde for Telia Company, og du kommer raskt til å oppdage hvor kundeorienterte dine nærmeste kollegaer og resten av organisasjonen er.

Telia Norge AS er en de av Telia Company som er Nordens største mobiloperatør, og har merkevarene Telia, Chess, OneCall, MyCall og Phonero i det norske markedet.

Denne rekrutteringen foretas av spesialistavdelingen Dfind IT. Les mer om oss på www.dfind.no