AP Specialist

Publisert:
25.12.2018
Sted:
Oslo
Kategori:
Økonomi
Varighet:
Fast
Søknadsfrist:
Snarest

Økonomi- og regnskapsavdelingen
For å støtte det norske konsernets ambisiøse visjon og mål er vi inne i en spennende endringsreise ved å forme en moderne, verdiskapende og effektiv økonomi- og regnskapsfunksjon. Vi fokuserer på å ha effektive prosesser, benytte automatiserte og digitale verktøy i en sentralisert og skalerbar organisering. Regnskapsfunksjonen er i dag outsourcet, men vil i løpet av 1. halvår 2019 bli insourcet. 

Vi holder til i flotte lokaler sentralt i Oslo - få minutters gåavstand til Aker Brygge!

Ansvarsområde 
Vi søker etter en Accounts Payable Specialist i en nyopprettet stilling. Du vil jobbe i et større fagmiljø og vil ha ansvar for inngående fakturaer, fakturaflyt, remittering og oppfølging av våre leverandører.  Det krever et godt blikk for detaljer, gode planleggingsevner og gode kommunikasjonsegenskaper.  
Stillingen rapporterer til Manager AP & AR.

Hovedoppgaver

  • Import/skanning av innkommende fakturaer
  • Flyt-håndtering av fakturaer i fakturasystem
  • Kontroll av MVA-håndtering
  • Remittering
  • Oppfølging av leverandører
  • Vedlikehold og avstemming av reskontro
  • Rapportering av relevante nøkkeltall
  • Bidra til «best practice» på ansvarsområdet.
  • Viktig å kunne jobbe i team og kunne hjelpe til på andre områder når det er nødvendig, spesielt inn mot kundesiden.
  • Stillingen er nyopprettet og noe tilpasninger må påregnes. Den som ansattes vil derfor også få mulighet til å påvirke utformingen av stillingen.


Kvalifikasjoner

  • Bachelor innen økonomi, regnskap og administrasjon eller tilsvarende. Lang og relevant erfaring kan erstatte formelle krav
  • Minimum 4-5 års relevant erfaring med inngående fakturaer og oppfølging av leverandører. Fordel med noe erfaring fra fakturering og kundereskontro.
  • God brukerkompetanse/interesse fra ulike ERP- og rapporteringssystemer, samt gode Excel-kunnskaper
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne, både norsk og engelsk
  • God system- og IT forståelse


Personlige egenskaper

  • Ansvarsbevisst, nøyaktig og effektiv
  • God forretningsmessig forståelse
  • Initiativrik, strukturert og kvalitetsbevisst
  • Fleksibel og endringsorientert
  • Relasjonsskapende og gode samarbeidsevner
  • Serviceinnstilt og et positivt bidrag til et trivelig team
  • Lever ut og fremmer verdier som kundeorientering, entusiasme, lagspill, sannferdighet og resultatorientering


Vi tilbyr

  • Være med på å forme morgendagens kompetansesenter
  • Du vil bli en del av et sterkt fagmiljø i et innovativt konsern
  • Du vil være i et konsern som ønsker å drive endringer og som har stor fokus på å utvikle sine ansatte
  • Stillingen tilbyr konkurransedyktige betingelser, god pensjonsordning, sosialt arbeidsmiljø, samt flotte lokaler sentralt i Oslo.


For ytterlig informasjon, kontakt Senior Advisor i Dfind Joachim Claeson på joachim.claeson@dfind.no. 

Søknader vil bli behandlet fortløpende og vi anbefaler derfor å søke så tidlig som mulig.

Alle henvendelser vil bli behandlet konfidensielt.

Randstad er verdens ledende aktører av HR og bemanningsløsninger med ca. 38.000 ansatte. Vi er etablert i 39 land og er børsnotert. Randstad hadde i 2017 en omsetning på 23,3 milliarder Euro. Selskapets hovedkontor er i Amsterdam, Holland.

Randstads strategi i Norge er å være den ledende aktør med fokus på vekst, kompetanse og kvalitet i alle ledd. Vår kunnskap og erfaring bygger på verdiene; to know, to serve, to trust, striving for perfection og simultaneous promotion of all interests.
For å leve opp til våre konsulenters, kunders og kandidaters forventninger jobber vi systematisk med kvalitet og stadige forbedringer. Som et bevis på våre tiltak er vi ISO-sertifisert etter den internasjonale standarden for kvalitetsstyring.

Vi har 18 kontorer i Norge med hovedkontor sentralt i Oslo.