Accounts Receivables & Collections Specialist

Publisert:
07.12.2018
Sted:
Oslo
Kategori:
Økonomi
Varighet:
Fast
Søknadsfrist:
06.01.2019
Økonomi- og regnskapsavdelingen
For å støtte det norske konsernets ambisiøse visjon og mål er vi inne i en spennende endringsreise ved å forme en moderne, verdiskapende og effektiv økonomi- og regnskapsfunksjon. Vi fokuserer på å ha effektive prosesser, benytte automatiserte og digitale verktøy i en sentralisert og skalerbar organisering. Regnskapsfunksjonen er i dag outsourcet, men vil i løpet av 1. halvår 2019 bli insourcet. 
 
Ansvarsområde 
Vi søker etter en Accounts Receivables & Collections Specialist i en nyopprettet stilling. Du vil jobbe i et større fagmiljø og ha ansvar for korrekt fakturering, oppfølging av våre kunder for å sikre innbetaling så tett opp mot forfallsdato som mulig, redusere DSO og minimere tap av fordringer. Det krever et godt blikk for detaljer, gode planleggingsevner og gode kommunikasjonsegenskaper. 

Stillingen rapporterer til Manager AP & AR.

Hovedoppgaver
  • Fakturering
  • Oppfølging av kunder via telefon, mail og brev
  • Utsendelse av purringer og inkassovarsel
  • Vedlikehold og avstemming av kundereskontro
  • Oppfølging av inkassosaker
  • Rapportering av relevante nøkkeltall
  • Bidra til «best practice» på ansvarsområdet
  • Viktig å kunne jobbe i team og kunne hjelpe til på andre områder når det er nødvendig, spesielt inn mot leverandørsiden.
  • Stillingen er nyopprettet og noe tilpasninger må påregnes. Den som ansattes vil derfor også få mulighet til å påvirke utformingen av stillingen

Kvalifikasjoner
  • Minimum bachelor innen økonomi, regnskap og administrasjon eller tilsvarende. Lang og relevant erfaring kan erstatte formelle krav
  • Minimum 4-5 års relevant erfaring fra oppfølging av kundereskontro/inkasso. Fordel med noe erfaring fra leverandørreskontro
  • God brukerkompetanse/interesse fra ulike ERP- og rapporteringssystemer, samt gode Excel-kunnskaper
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne, både norsk og engelsk
  • God system- og IT forståelse

Personlige egenskaper
  • Ansvarsbevisst, nøyaktig og effektiv
  • God forretningsmessig forståelse
  • Initiativrik, strukturert og kvalitetsbevisst
  • Fleksibel og endringsorientert
  • Relasjonsskapende og gode samarbeidsevner
  • Serviceinnstilt og et positivt bidrag til et trivelig team
  • Lever ut og fremmer verdier som kundeorientering, entusiasme, lagspill, sannferdighet og resultatorientering

Vi tilbyr:
  • Være med på å forme morgendagens kompetansesenter 
  • Du vil bli en del av et sterkt fagmiljø i et innovativt konsern
  • Du vil være i et konsern som ønsker å drive endringer og som har stor fokus på å utvikle sine ansatte
  • Stillingen tilbyr konkurransedyktige betingelser, god pensjonsordning, sosialt arbeidsmiljø, samt flotte lokaler sentralt i Oslo.

For ytterlig informasjon, kontakt Senior Advisor i Dfind Joachim Claeson på joachim.claeson@dfind.no / 400 21 542. 

Søknader vil bli behandlet fortløpende og vi anbefaler derfor å søke så tidlig som mulig.

Alle henvendelser vil bli behandlet konfidensielt.

Randstad er verdens ledende aktører av HR og bemanningsløsninger med ca. 38.000 ansatte. Vi er etablert i 39 land og er børsnotert. Randstad hadde i 2017 en omsetning på 23,3 milliarder Euro. Selskapets hovedkontor er i Amsterdam, Holland. Randstads strategi i Norge er å være den ledende aktør med fokus på vekst, kompetanse og kvalitet i alle ledd. Vår kunnskap og erfaring bygger på verdiene; to know, to serve, to trust, striving for perfection og simultaneous promotion of all interests. For å leve opp til våre konsulenters, kunders og kandidaters forventninger jobber vi systematisk med kvalitet og stadige forbedringer. Som et bevis på våre tiltak er vi ISO-sertifisert etter den internasjonale standarden for kvalitetsstyring. Vi har 18 kontorer i Norge med hovedkontor sentralt i Oslo.