Undersøkelse Dfind og Randstad har for første gang gjennomført Randstad Employer Brand Research i Norge.

Randstad Employer Brand Research er verdens største uavhengige HR-undersøkelse. Undersøkelsen gjennomføres i 32 land, og i 2019 var det mer enn 200 000 respondenter som ble intervjuet. Fokus i undersøkelsen er å kartlegge hvilke drivere som er viktige for norske arbeidstakere når de bytter jobb. Hva er det som får dine ansatte til å ville forlate selskapet, og hvilke virkemidler må til for å beholde de. Som arbeidsgiver har du kanskje ikke tenkt på at de forskjellige generasjonene har forskjellige drivere? Det som er viktig for Gen X er ikke det samme som skal til for at millenials skal få lyst til å søke seg til deg. Dette er nøkkelinformasjon for deg som ansetter, og som gjør at du bør vurdere å diferensiere kommunikasjonen din i forhold til hvilke målgrupper du ønsker å tiltrekke deg. 

Les hele rapporten

Som en del av undersøkelsen har vi også presentert årets mest attraktive arbeidsgiver under et stort event i Oslo. Ønsker du å finne ut mer om dette, samt lese hele rapporten kan den lastes ned via linken under.

Last ned rapporten

Rapporten gir et overordnet bilde av det hva som oppfattes som attraktivt fra norske arbeidstakeres side. Har du spørsmål knyttet til undersøkelsen, eller ønsker en gjennomgang av resultatene knyttet til din bransje, så er du velkommen til å ta kontakt med oss i Dfind. Er ditt selskap en av de vi har undersøkt kan vi også foreta et dypdykk i dataene sammen med deg, for å gi deg uvurderlig innsikt om hva du bør foreta deg for å styrke ditt employer brand.